reklama

Ave Amerika

Veni, vidi – a tvrdim ze Amerika je krajinou milych a dobrosrdecnych ludi a dokonca si dovolim dodat ze tato milota je ciastocne sposobena aj tym ze ta krajina je materialne na urovni. Na rozdiel od imperia vychodu – Ruska – s ktorym som mal cest pocas mojich minulych ciest- som v Amerike nemal pocit ze kazdy policajt je skorumpovany braw ktoreho by som sa mal bat, pripadne ze by ma hned za rohom mal dokopat nejaky kozacky ci kalmucky bandita.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

29/07: Lietadlo uz leti ponad Europu, ponad onen zdroj svetla ktore nehasne, a mne neostava nic ine len spominat na to co sa za posledne 3 tyzdne udialo:

Precestoval som vlakom 24 americkych statov, svojho jedineho spoluputnika – plysovu medvedicu Ready Teddy- som fotil na Times Square v N.Y.city, na Fisherman's Warf v San Francisco, v Holywoode, v Texase u samotnych mexickych hranic, u bordelov neworleanskej Bourbon street, u zurciacich potocikov v Great Smokie Mountains, pod smithonianskym obeliskom vo Washingtone D.C., na vrchole Sears Tower v Chicagu, v Denveri, na upati Rocky Mountains v Boulderi, u mormonskeho chramu nechramu v Salt Lake City, u obrovskych sekvoji v Santa Cruz, pred amorc centralou v San Jose, pred Googlom v Mountain view.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Fotil som, no najme som dychal, nasaval vone a pachy, pozoroval vsetko to hemzenie, dotykal sa listov a stromov, nacuval...Pozoroval, nacuval a ucil sa (uz som to onehda v jednom blogu spominal, no zopakujem to este raz: v jednom jeho sne povedala vila mlademu Washingtonovi toto: « son of the Republic, look&learn »...Videl som ludske trapenie, a nebolo ho malo, no predsa sa mi zda ze mozno povedat: svet uz trpi menej ako kedysi, vskutku sa veci vyvijaju k lepsiemu.

Istotne, su i taki, pre ktorych amerika nieje nicim inym ako postupne sa rozpadajucim konzumnym kutlochom nepodarenych cowboyov co maju problem s obezitou. Su i taki a take pre ktorych amerika nieje nicim inym ako socialnym experimentom libertinskej europy ktory sa tak trochu vymkol spod kontroly, chrliac tak do sveta miliony viac ci menej uspesnych individualistov a egoistov pre ktorych dolar najvyssiou modlou jest.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Su i taki, ale one 3 tyzdne ktore som v uvedenej krajine stravil sposobili ze sa do tlupy tychto kritikov zaradit nehodlam. Veni, vidi – a tvrdim ze amerika je krajinou milych a dobrosrdecnych ludi a dokonca si dovolim dodat ze tato milota je ciastocne sposobena aj tym ze ta krajina je materialne na urovni. Na rozdiel od imperia vychodu – Ruska – s ktorym som mal cest pocas mojich minulych ciest- som v Amerike nemal pocit ze kazdy policajt je skorumpovany braw ktoreho by som sa mal bat, pripadne ze by ma hned za rohom mal dokopat nejaky kozacky ci kalmucky bandita.

Ano, Amerika je krajinou materie – uspela pretoze ako jedna z prvych ovladla umenie ocele, betonu a ropy – no i ona sa postupne coraz viac a viac obracia k naspat k Duchu. A mozno sa od neho vlastne ani nikdy neodvratila. Ajked necham bokom vsetky tie tisice bizarnych denominacii ako « Biker's church of hardcore disciples of Jesus Christ » , predsa mozno vsade citit ako ten narod bazi po vsetkom co i len trosku zavana ezoterikou, metafyzikou, cistou myslou, jednotou vedomia. A ajked je ta « duchovna tuzba » az prilis casto zabalena do pozlatka konzumu, predsa je to myslim lepsie ako keby ziadnej takej tuzby nebolo – ved ten co sa naozaj vyda na cestu sa istotne skor ci neskor od neduhov nizsich medzistadii prirodzene ocisti...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

...a potom som sa zobudil na Ruzyni, odviezol sa na Hradcany, skvele si tam u chramu sv. Vita pomeditoval...aby z celeho americkeho tripu nezostalo viac ako par prekrasnych spomienok a slova:

Ave Amerika, Ty nositelka nadeji

Daniel Hromada

Daniel Hromada

Bloger 
  • Počet článkov:  23
  •  | 
  • Páči sa:  0x

M1 kognitivnych vied z parizskej Ecole Pratique des Hautes Etudes; L3 z lingvistiky z Universite de Nice; Bc. z Fakulty Humanitnych Studii Univerzity Karlovej. Programator databaz, adept jazykov PERL a R.Zakladatel domeny kyberia.sk ktoru pred 3 rokmi opustil pretoze v najlepsom treba skoncit. Drzitel ceny za "celozivotne dielo" udelenou v sutazi SME o webstranku roka 2007. Hostes na festivale v Cannes 2008; nocny recepcny 4hviezdickoveho hotela Manoir de l'Etang; byvaly vytahar na Eiffelovej vezi; byvaly vratnik (a ciastocny smetiar;) parizskeho internatu Daviel.Momentalne stazista v Cite des Sciences kde programujem imitaciu emocii robotickou tvarou Roboto Zoznam autorových rubrík:  filo.sophiaAmericke listyPrvy konzulat kyberieFrancuzske listySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

23 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu