reklama

Zo zakulisia festivalu v Cannes - cast prva

Piatok - treti den festivalu: Angelina Jolie. Praca. Slzy v ociach Catherine Deneuve. Slovensky stanok. Valcik s Bashirom . Captain Blood na plazi. Sobota - stvrty den festivalu: Jachty. Spanok na kamenoch. Natalie Portman. Praca. Kolegyne. Nedela - piaty den festivalu: Indiana Jones a kralovstvo kristalovej lebky. Alica v krajine zazrakov. Cannes - co sa to tu vlastne odohrava?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Ked som v piatok znovu nastupil do prace, bolo to uz zjavne -masineria sa rozbehla. Objektivy, kamery, mikrofony. Festivalovypalac sa zmenil v jedno velke mravenisko - v ako velke, to som sivtedy este nie velmi uvedomoval. A na plazmovej obrazovke nasejnovinarskej wifikaviarne uz bezala festivalova televizia.

Jedna tlacovka strieda druha. Anjelsky Krasna (« joli »znamena krasna - voilà ako meno determinuje osud!) prislaodprezentovat volajaky animovany film o pande co zadeluje kungfu. Marobu nonsalantne nastelovanu tak ze aj slepemu je zjavne ze bude matdvojicky. Je archetypalna, vysoko archetypalna - na otazky odpoveda spokorou. "Vo filme ste poskytla hlas tigrici. Povazujete sa zatigricu?". "Myslim ze kazda zena je niekedy tak trochutigricou". Retoricka figura 23, skvele odprezentovana krasnymiperami. Rozmyslam nad tymi perami, fascinovali ma uz vtedy ked somich pred mnohymi a mnohymi rokmi prvykrat videl v jej prvom firmeHackers. Fascinuju ma aj teraz, a to az do takej miery ze vazne dumamnad tym ze si prichystam maly plagatik na ktory fixom nacmaram: "HACKTHE PLA-NET, ACIDBURN", a ked pojde najblizsie z "photocallu"potom co odprezentuje svoj film Channeling tak ten poster nastelujemna take miesto ze si ho nebude moct nevsimnut. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pomedzi to skackam od pocitacu k pocitacu, nastavujem wifiny,usmievam sa, utesujem , zapajam. Viac spojeni, viac blogov,viacclankov, viac fotiek, viac divakov, viac penazi, viac poz.Festivalova TV hlasi - k schodom sa blizi Catherine Deneuve. Bude saprezentovat novy francuzsky film "vianocna koleda".

Inu, zostarla. Zostarla a pribrala. Je to jasne myslim kazdemu, anajviac asi jej. Preto asi ten smutok v tvari ked pozuje predcervenymi schodmi, mozno posledny krat? Preto tie slzy, alebo sa mito len zda ? Na mysel mi prichadzaju slova z basne Stupne, z basnejedneho z najvacsich Hracov zo sklenenymi perlami, Magistra LudiJozefa Knechta:

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tak ako kazdy Kvet zvadne a mladost

odkraca, tak Zivot v kazdom stupnisvojom,

tak ctnost kazda, tak chapanie Pravdynase,

kvitne v dni svojom a trvat Vecnenebude.


Po sichte som sa isiel prejst doVillage International, nasiel som tam nie slovensky alecesko-slovensky stanok, hura, hura, devy nase svarne by ma i nauvitaci drink pozvali (myslim ze sa tam vsetci riadne vykrosili) ,lez prijat som nemohol. Utekal som cez cele Cannes do kina« Jednorozec » postavit sa do rady na reprizuTancu s Bashirom. Ked som cakal v rade zacalo prsat, jedna pani miumoznila schovat sa pod jej dazdnik, vymenou za to ze som ten dazdnikdrzal. Vo Francii nic nieje zadarmo. Presli totiz na Euro.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


Teraz k « Tanci sBashirom ». Je to jeden z horucich favoritov na vitazatohtorocnej « Competition ». Jedna sa oanimovany! dokument v ktorom autor, vysokocharizmaticky izraelskyreziser Ari spomina na masaker v Libanone v roku 1982 na ktorom sane-priamo podielal. Najsilnejsi je zaciatok filmu, divak je vrhnutydo kresleneho sveta halucinacii, snov, a spomienok na onu vojnu.Autor – Ari, sa snazi rozpomenut co sa odohralo, stretavajednotlivych kamaratov z vojny, mnohymi sposobmi poukazuje na to zeVOJNA JE ZLOM A NICIM INYM, to vsetko nakreslene velmi efektnymstylom (mozno nieco na sposob Persepolis, ale to som nevidel takneviem...), asistuje velmi ale velmi hutny soundtrack...Z filmu sapostupom casu stava skutocny dokument (podobne to bude aj s tymitoblogmi), z symbolickej matrice povstava skutocny obraz faktov: povrazde libanonskeho prezidenta Bashira vtrhla izraelska armada doLibanonu (Libanon, krasny Libanon, dokedy hrami sracov trpiet budes?)kde nasledne kryla chrbat (a Sharon Ariel sladko spinkal) krestanskymmiliciam ktore v uteceneckych taborov vramci « pomsty »masakrovali tisice palestincov. Nevinnych, bien entendu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


Na film som isiel s ocakavanim ze sabude jednat o uprimne priznanie Izraelu za hriechy ktore v svojejegoistickej tuzbe po svojej vysnenej Zemi napachal, a odchadzal som sintenzivnym pocitom ze aj my krestania mame riadne maslo za klobukom,a nemusime sa ani prilis ohliadat do obdobia svatej inkvizicie(!!!NOBODY EXPECTS THE SPANISH INQUISITION!!!) .


Strucne a jasne: Tanec s Bashirom maodo mna 7 z 10.


Predtym ako som sa v ten vecer odpratalv Nice som si este odskocil na plaz kde kazdy vecer prebieha masivnamegaprojekcia volajakej tej klasiky. Davali tam Curtisov « CaptainBlood » z rokov tridsiatych ktory reku pobavil, pobavil.Dnes uz scenare podobneho typu vnimame ako klise a smejeme sa z toho,ale zda sa ze vtedy to bolo myslene smrtelne vazne. Kto vie, mozno sabudu podobne smiat « ti co prijdu po nas » naMatrixe a tak...


Sobota: pracoval som az poobede, chcelsom sa ist napoludnie pozriet na « Slepe lasky »,no volajak som to nestihol. Kazdopadne ma dnes pobavil clanok tu naSME z ktoreho som nadobudol pocit ze cele Cannes pada zo SlepychLasok na kolena. Nepada vazeni, zial nepada. Nepochybujem o tom zefilm to bude asi krasny a mudry - pretoze nasa kinematografia vskutkuvie byt mudrou – ale TOTO TU JE NAJVACSI FILMOVY FESTIVAL A TRHSVETA , budu to odprezentovane stovky, mozno az tisice filmov sbudgetmi ktore castokrat siahaju az k miliardam (slovenskych korun),je to business, business podlozeny ideologiou « vacsi pesjebe ».


Namiesto zmeskanych Slepych Lasok somsa prechadzal pomedzi jachtami, tymi najdrahsimi jachtami na ktorychsu bezpochyby tisice och-och-ja-som-VIP o ktorych mozno istotneprehlasit:


Very Important Persons are VeryImportant.

Very Important Persons are sniffingVery Important Drugs.

Very Important Persons are fucking VeryImportant Sluts.

And last but not least (of course) VeryImportant Persons are

shitting Very Important Shits.


Potom som si lahol na kamene a spalsom, tam kdesi nadomnou myriadykrat vzyvane « RA, horuceSlnko ktore jasne ziari », oblakmi zamracene.

A potom sichta. Hardwarove problemy,softwarove problemy. Stovky tvary – japonci, rusi, americania,holandania. BBC.co.uk, Vogue.ru. A Nathalie Portman na tej fcknCannes Festival TV. Zevraj ma doktorat z Harvardu, och ano, zHarvardu – z najvacsej liahne retorov sveta - ktory sa nachadza vmeste Cambridge, len co by si kamenom dohodila od najprestiznejsejliahne inzinierov sveta - Massachusetskeho Institutu Technologii (ktomas oci, CUJ!!!) . A myslim ze prave ona hrala tu kvoli ktorej AnakinSkywalker padol...

Ale nielen aj Nathalie a Angelina suskvostne. Aj kolegynky moje: Alix, Julie, Marion. Potom ako to celeskonci uz ich asi nikdy neuvidim. Nikdy neuvidim, nikdy nepomilujem,nikdy sa nestanu Zenou mojou. Ale krasnymi zostanu pretoze krasne SU.

La voilà, Nedela. Nedela saniesla v obojakom duchu: na jednej strane sialenstvo rozputanepremierou Indiana Jones 4...stovky, mozno az tisice novinarovnachystanych, dobrych 40minut sa tlaciacich v chodbickach ktorymi malprejst Spielberg, Lucas, Ford a Blanchettova po « photocalle ». A vskutku nimi aj presli cestou na tlacovku, celeto trvalo asi 42 sekund. A kricalo sa a zubilo sa ...

Myslim ze ked budem najblizsiezatiahnuty do saskarne podobneho kalibru, budem si dotycnych« nad-primatov » pred svojim vnutornym zrakomvizualizovat v karovanom tielku a v spodkach az po kolena.

Bodkovanych.

A na strane druhej nova kolegyna menomAlice, slicna to elfka sedooka. Bola tak krasna ze som jej pri mojomodchode, vediac ze uz ju mozno nikdy neuvidim, urobil z papieruorigami tucniaka (pretoze to je jedine origami ktore viem, a pretozesupportujem Linux, bien sur;) na ktoreho som napisal:

« Ajked je nasim udelomusmievat sa na tisice tvari ktore uz nikdy neuvidime, predsa je tokrajsie ako plakat, nie? »

Tot asi vse, od stredy do nedele budempisat blog kazdy den .

Howgh

Daniel Hromada

Daniel Hromada

Bloger 
  • Počet článkov:  23
  •  | 
  • Páči sa:  0x

M1 kognitivnych vied z parizskej Ecole Pratique des Hautes Etudes; L3 z lingvistiky z Universite de Nice; Bc. z Fakulty Humanitnych Studii Univerzity Karlovej. Programator databaz, adept jazykov PERL a R.Zakladatel domeny kyberia.sk ktoru pred 3 rokmi opustil pretoze v najlepsom treba skoncit. Drzitel ceny za "celozivotne dielo" udelenou v sutazi SME o webstranku roka 2007. Hostes na festivale v Cannes 2008; nocny recepcny 4hviezdickoveho hotela Manoir de l'Etang; byvaly vytahar na Eiffelovej vezi; byvaly vratnik (a ciastocny smetiar;) parizskeho internatu Daviel.Momentalne stazista v Cite des Sciences kde programujem imitaciu emocii robotickou tvarou Roboto Zoznam autorových rubrík:  filo.sophiaAmericke listyPrvy konzulat kyberieFrancuzske listySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu